CASE: Colengo

WIE?

Colengo specialiseert zich in oplossingen voor de e-tail industrie waaronder geavanceerde cloudbased orderverwerkings en webwinkelsoftware waaronder dealAPP; de alleskunner van de daily deal sector.

WAT?

Voor de dagdeal webshop DealBanana wordt een multichannel benadering toegepast om de klant te laten profiteren van enorme kortingen op de leukste producten. Er zijn verschillende websites actief in landen zoals Nederland, Duitsland, Zweden, Zwitserland, Frankrijk, Italië, Finland, Engeland, België en Oostenrijk. DealBanana heeft daardoor evenzoveel mailinglijsten en responsive nieuwsbrief in eigen taal. Deze mailinglijsten worden gevoed door partners. Bij elke nieuwsbriefontvanger is aangegeven via welke partner de contactpersoon is aangemeld voor de nieuwsbrief.

 

Colengo - cases

UITDAGING?

Er waren 2 zaken die geregeld moesten worden;

  • Voor elke land moest een eigen nieuwsbrief worden ingeschoten met de productinfo van de dagdeal + 6 andere deals. Deze info is per RSS beschikbaar
  • De nieuwsbriefverzendingen moesten worden gesegmenteerd op de partners die de subscribers hebben aangeleverd.

OPLOSSING!

Elke morgen om 09:00 worden via een cronjob alle responsive nieuwsbrieven gegenereerd aan de hand van de content zoals beschikbaar in de RSS feeds per land.
Verder wordt er op hetzelfde moment in de database gekeken welke partners er per mailinglijst bestaan en worden de nieuwsbriefverzendingen vervolgens ingepland gesegmenteerd op partner. Als in de mailinglijst 20 verschillende partners zijn gevonden wordt de nieuwsbrief verzending dus over 20 losse verzendingen verdeeld waardoor de nieuwsbrief resultaten op partnerniveau te bekijken zijn.

Ervaar het gebruiksgemak van MailCamp email marketing software

Probeer 30 dagen gratis

Geen Verplichtingen

Gratis Support