Bent u opzoek naar het meest gebruiksvriendelijke en betaalbare e-marketing pakket met professionele helpdesk?

Probeer MailCamp 30 dagen gratis

Wat is email marketing?

Email marketing is een effectieve vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar een doelgroep te sturen. Feitelijk is iedere email die verstuurd wordt naar klanten of prospects een vorm van email marketing.  Het grote voordeel van E-mail marketing is dat het een persoonlijke en direct vorm van communicatie is: persoonlijk omdat je massa mailings kunt personaliseren en direct omdat de het direct in de email inbox van iemand beland.

Samengevat kan je zeggen dat e-mailmarketing draait om het beheren van relaties via email met voor de ontvanger relevante content.

Met de komst van social media lijkt e-mail marketing qua populariteit te hebben ingeleverd. Maar niets is minder waar! E-mailmarketing is springlevend en voor marketeers nog steeds een van de meest effectieve marketingkanalen met de hoogste return on investment.

Succesvolle emailmarketing

Het succes van emailmarketing is van vele factoren afhankelijk, maar vooral ook van de mate waarin de verzender voldoet aan de verwachtingen van de lezer. Niet alleen de inhoud dient goed aan te sluiten, maar ook de frequentie. Spam is een vorm waarbij er geen toestemming is gegeven aan de verzender voor het versturen van mails. Alles over de wetgeving omtrent e-mail marketing vind u hier.


Hoe werkt mailmarketing?

Om te kunnen starten met mailmarketing, dient u te beschikken over e-mail marketing software als MailCamp.  Met dit type software kunt u alle aspecten van uw totaalmailing beheren. Denk aan het beheren van adressen, opmaken en gericht verzenden.
Ook wilt u uiteraard uw succes kunnen meten. MailCamp is een gebruiksvriendelijk mailmarketing pakket om makkelijke mooie nieuwsbrieven mee te kunnen sturen.

E-mail marketing verbeteren

Een professioneel mailprogramma heeft heldere statistieken en rapportages om  het succes van je e-mail marketing activiteiten te meten. Hoe anders kan je e-mail marketing verbeteren?! Meten is weten is ook hier het alom bekende devies. Door aandachtig te kijken naar de respons (open en kliks) valt af te leiden waarin en of men geïnteresseerd is in jouw product of dienst.