Gepersonaliseerde landingspagina’s in MailCamp

Het maken van een gepersonaliseerde landingspagina in MailCamp is heel eenvoudig via onze Landing Page Builder want je gebruikt dezelfde editor als waarmee de nieuwsbrieven worden opgemaakt. Het grootste verschil is dat een landingspagina vaak een formulier bevat. Je kunt eenvoudig een inschrijfformulier integreren die al eerder is gemaakt via de Formulieren functie in MailCamp.

Verschillen met de nieuwsbrief versie van de BEE editor:

  • breedte voor landingspagina’s kan worden uitgebreid tot 1440px;
  • het werkveld kan horizontaal worden gescrold;
  • de zijbalk kan worden ingeklapt om meer werkruimte te bieden – handig bij het werken met grotere breedtes;
  • er is een nieuwe rij-layout met 6 kolommen om te profiteren van grotere breedtes;
  • de preview bevat het formaat van het viewport, om de responsiviteit op verschillende schermformaten te testen;
  • het HTML-blok maakt het gebruik van scripts mogelijk, voor verbeterde compatibiliteit met ingebedde inhoud zoals enquêtes;

Verder kunnen de landingspagina’s gepersonaliseerd worden. Voeg je een link naar een landingspagina toe aan een nieuwsbrief? Dan kunnen dezelfde Extra Velden worden gebruikt als in de nieuwsbrief. Dus als je ‘Welkom %%Voornaam%%’ op de landingspagina zet komt er ‘Welkom Jasper’ te staan. Deze Extra Velden zijn via Merge Tags eenvoudig toe te voegen.
Indien je een formulier toevoegt aan de landingspagina wordt het e-mailadres veld automatisch ingevuld.

 

SPAM-Beveiliging voor formulieren

Door het aanmaken en invoeren van een Google reCaptcha sitekey kunnen formulieren worden beveiligd tegen spambots door middel van de reCaptcha versie 2 beveiliging van Google.

 

SEO & Open Graph Tags

De landingspagina’s krijgen een zoekmachine vriendelijke URL welke eenvoudig is te delen op social media. Om ook dat professioneel te laten ogen is het mogelijk om verschillende Open Graph tags mee te geven aan de pagina zoals titel, omschrijving, site naam, type, URL en logo.

Voor de zoekmachines is de meta informatie titel, omschrijving en zoekwoorden configurabel. Tevens kun je aangeven of de pagina indexeerbaar moet zijn voor zoekmachines of juist niet.

Het is verder mogelijk om custom CSS toe te voegen en ook bijvoorbeeld tracking codes of andere javascripts in de header of in de footer van de pagina.

 

Statistieken

Buiten het feit dat je de trackingcode van bijvoorbeeld Google Analytics kunt toevoegen wordt er ook bijgehouden via welke nieuwsbrieven er is doorgeklikt naar de landingspagina’s. Deze statistieken zijn zichtbaar onder de Landingspagina Statistieken.

 

Video’s insluiten op een pagina

De Page Builder bevat een uitgebreid video-inhoudsblok voor een geoptimaliseerd gebruik van video’s op webpagina’s. Video’s worden toegevoegd in een iframe, via de HTML5-videotag.

Er zijn meerdere manieren om een video toe te voegen aan een pagina die is gemaakt met BEE.

Embedded

Met de Embedded-modus kan video op de pagina worden afgespeeld. Het vereist de URL van een video die wordt gehost op YouTube of Vimeo, terwijl de laatste het in MP4-indeling nodig heeft. In beide modi maken extra instellingen het mogelijk om de voortgangsbalk van de video in of uit te schakelen en lusweergave in te schakelen.

Gehoste video

Hetzelfde als de ingesloten optie, maar de opgegeven URL moet verwijzen naar een door jouw zelf gehoste video, in MP4-indeling. Instellingen voor het verbergen van bedieningselementen en lusweergave zijn ook van toepassing. Houd er rekening mee dat de player-interface die jouw bezoekers zullen ervaren enigszins kan variëren, afhankelijk van de browser die ze gebruiken.

Thumbnail

Als alternatief kun je het videoblok ook gebruiken om een miniatuur te genereren, op dezelfde manier als het blok werkt bij het maken van e-mails. Voer gewoon de URL in voor een video die wordt gehost op YouTube of Vimeo; er wordt een miniatuur gemaakt die aan de daadwerkelijke video is gekoppeld. Het is ook mogelijk om een overlay-afspeelpictogram op te maken.