Wat is het nut van een interessant artikel als het niet gelezen wordt?  Als de titel van je nieuwsbrief niet aanzet tot klikken of lezen, is je moeite voor niets geweest.

Een motiverende titel is dé trigger om kijkers om te vormen tot lezers.

80% van de mensen die een titel voorgeschoteld krijgen, leest hem. Slechts 20% gaat een stap verder en leest de inleiding van je tekst. Een motiverende headline kan hier verbetering in brengen.

[h3_heading]Een titel met impact beschikt over een aantal van deze eigenschappen:[/h3_heading]

  • Wekt interesse: zorg voor geheimzinnigheid, een onvolledige stelling, een vraag, bv. Is Facebook ook voor bedrijven interessant?
  • Opvallend: zorg voor een opmerkelijk feit, iets provocerend, een primeur, iets unieks, bv. Sociale media is het belangrijkste communicatiemiddel bij Coca Cola
  • Spreekt aan: betrek je doelpubliek in je titel bv. 10 dingen om aan te denken voor je een nieuwsbrief maakt.
  • Interessant: zorg voor een onderwerp dat de lezer een meerwaarde biedt en kan boeien, bv. 7 tips voor een geslaagde nieuwsbrief
  • Sleutelwoorden: neem de belangrijkste kernwoorden uit je bericht op in je titel, bv. 10 nuttige weetjes over e-mailmarketing voor webshops
  • Duidelijkheid: zorg ervoor dat de lezer aan de hand van de titel weet waarover het bericht gaat, bv. Een doeltreffende contentstrategie in 10 stappen
  • Activerend: gebruik actieve taal om te triggeren bv. Download gratis onze whitepaper