Hoe maak je de perfecte onderwerpregel voor je mailing?

We weten allemaal hoe het is om gebombardeerd te worden met nieuwsbrieven – vechtend om je aandacht tijdens een drukke dag.

Verplaats je in de lezer. Wat krijgt jouw aandacht precies? Hoe beslis jij welke e-mails je weg gooit zonder ze te lezen, en welke je leest?

Als het gaat om het maken van een pakkende onderwerp regel, werkt een simpele strategie vaak het best.

Hieronder vind je een aantal tips die ervoor zorgen dat je mailing vaker geopend wordt.

Tips voor de onderwerpregel van jouw mailing

Houd het kort en bondig.
Als prospects hun postvak scannen valt een kort en pittig onderwerp veel meer op dan een langer. Het is beter om de onderwerp regel kort genoeg te houden zodat het als één regel zichtbaar is op een kleiner apparaat, zoals een smartphone of tablet. Houd het kort en bondig om je open-ratio te vergroten.

Verspil geen waardevolle ruimte.
Een onderwerp regel bevat niet veel ruimte, dus zorg ervoor dat elk woord telt. Verspil geen ruimte met woorden (bijvoorbeeld “hallo”) die geen waarde toevoegen aan het bericht. Als je een onderwerp regel bedenkt, evalueer dan elk woord en zorg dat het waarde toevoegt – vanuit het standpunt van het geven van informatie of om lezers aan te sporen om de email te openen.

Wees specifiek.
Als lezers hun nieuwe berichten scannen, dan zijn ze over het algemeen gehaast om belangrijke emails te beantwoorden of om door te gaan naar hun volgende taak tijdens een drukke dag. In zo’n gemoedstoestand hebben ze geen tijd voor ‘onduidelijkheid’. Kortom: Kom snel ter zake en gebruik de onderwerp regel om te vertellen waar het bericht over gaat.

Maak het vindbaar.
De kans is vrij groot dat je lezer geen tijd heeft om zich op je bericht te concentreren op het moment dat hij of zij deze ziet. Daarom is het belangrijk om ze een makkelijke manier te bieden om terug te keren naar je bericht wanneer ze meer tijd hebben. Zorg dat je lezer je bericht makkelijk herkend en terugvind op basis van een duidelijk onderwerp.

Voeg een call-to-action toe.
Zorg ervoor dat je onderwerp regel de lezer vertelt wat hij of zij kan doen om van het bericht te profiteren – of dit nu een uitnodiging is, een kortingscode of gewoon een bericht lezen is. Een korte regel die de waarde samenvat kan erg effectief zijn, dus denk aan de toegevoegde waarde voor de lezer en vertaal dit naar een effectieve onderwerp regel.

Creëer geen angst.
Hoewel je wilt dat je lezer actie onderneemt, is het wel belangrijk dat je een signaal afgeeft dat dat je z’n tijd respecteert. Onderwerp regels die zinnen bevatten als “direct antwoord nodig” kunnen arrogant over komen. Als je “FYI” toevoegt of “een reactie is niet nodig” dan neemt dit de druk van de ketel terwijl je nog steeds aangeeft dat je bericht een belangrijke boodschap bevat.

Noem je bedrijfsnaam.
Lezers zullen sneller je email openen als ze weten wie de afzender is en als ze toegevoegde waarde waarnemen van de zendende organisatie. Het toevoegen van een bedrijfsnaam is vooral belangrijk als je al een positieve relatie hebt met de lezer.

Kenniswerkers besteden ongeveer 1/3 van hun werkdag aan email. We klagen allemaal over de hoeveelheid email. Het probleem is niet email zelf, maar gespamd worden en een onderscheid moeten maken tussen saaie / irritante en belangrijke / relevante berichten. Jouw uitdaging als email marketeer is om te verzekeren dat je bericht gelezen wordt.

Omdat je tegelijkertijd een ontvanger bent van email en een bedenker bent van campagnes, kun je een stap terug nemen en nadenken over wat jou zou motiveren als lezer. De kans is groot dat je beter reageert op berichten die kort, en krachtig zijn. Je wilt weten waarom je het bericht zou openen – wat levert het jou op? Je wilt weten van wie het bericht afkomstig is en hoe het je kan helpen.

TIP: schrijf een onderwerp regel die jij zou openen… en het is aannemelijk dat je een geweldige respons krijgt.

Scroll naar boven